27.12.08

jul 08

Okej direkt till det intressanta, juldagen. Åker hem till Lisa klockan 18 för lite fördrinkar och tjejsnack blev väl lite sådär salongsberusade lagom till klockan 20 då vi hade bord på Nivå. På vårt bord sitter vi 6 tjejer, grabbarna som var 13 till antalet hade sitt eget bord nere i stekhuset på Nivå, i alla fall på Nivå sitter nu 6 tjejer varav några stycken som inte har sett varandra på sjuk länge och en stackars servitris försöker få ihop vår beställning. Vi skojar väl till det hela som vanligt men till slut fick hon ihop det.
Vinflaskorna dök upp relativt snabbt, förrätten som blev två nachokorgar kom efter 20 minuter kanske, varmrätten kom efter cirka 2 timmar... Lätt irriterade (hade varit vansinniga om det inte vore för att vi vid det här laget redan var packade) så slänger vi i oss maten som vi nu väntat på i 2 timmar på EN KVART hahahaha. Sen var det mest dricka som gällde, in med ett par flaskor vin till och så en flaska mousserande såklart! Lina kommer med 2 brickor "shot or not" och på den vägen vandrade vi...

Lite nöjd är jag i alla fall eftersom kvällens kommentar kom ifrån mig själv och pelle.... Efter vi hade käkat och druckit och härjat så var det ju dags att mingla runt lite och hälsa på folk, så vårt bord fick ju några lediga platser som snabbt gick åt. Jaaa det satte sig några blattar (om man får säga så...) och javisst fem minuter senare var det slagsmål vid vårt bord... Lina går och hämtar en vakt, jag tar upp en bricka och säger - inte fan visste jag att man behövde ha sköld med sig till nivå...
Pelle fortsätter med ett förvånat - va sa dom inte att ni skulle ha sköld och svärd med er när ni bokade? Sen antar jag att slagsmålet gick över för sen tänkte vi inte mer på det.

Fulla och glada åkter vi hem runt klockan tre, Nisse fick agera taxichaffis och Lina undrar vart han har taxametern. Igår var ingen rolig dag, jag låg och våndades hela dagen fick tvinga upp mig själv runt fyra på eftermiddagen för att duscha och äta middag/frukost innan jag skulle hämta Björn vid tåget, tjoho!!

peace

Inga kommentarer: