15.9.09

hösten klar

Okej HT09 färdigplanerad. Ska läsa kursen Design och konsumtion 15hp vid Textilhögskolan i Borås. Har fixat klart allt med CSN och fribelopp (hoppas jag klarar mig precis!), studentkåren, biblioteket (man får låna böcker från deras bibliotek som de skickar hem till en, skitbra ju!). Känns skönt att jag har bestämt mig. Mailade även examenshandläggarna på Högskolan Dalarna och frågade hur det skulle bli med min examen eftersom de plockade bort poäng från Design 2 till fördel för tryckteknik 2, gör ju att jag får ojämna antal poäng och kommer hamna på typ 186 eller nåt. Får se vad de säger, fixa det får de i alla fall göra om de ska hålla på sådär. Så mitt mål är att vara klar med skolan i december 2009 så att jag kan skicka in mina papper och få ut min examen i början av 2010 and that's plan!

Nu ska jag fokusera på att bli frisk så att jag kan ta tag i kursen i slutet på veckan/början på nästa. Var på vårdcentralen igår och träffade en läkare, fick med mig ett recept på hostmedicin, har bronkit (luftrörsinfektion/katarr) så därför jag hostar som en tok. Men eftersom jag inte hade någon feber så behövdes ingen antibiotika ännu. Får jag feber skulle jag gå tillbaka för då kunde det vara risk att det utvecklades till lunginflammation. Så jag får fortsätta ligga i soffan och kolla på kvalitetsserier och missa den underbara sensommaren :(

peace

Inga kommentarer: