3.12.06

kors i taket

Klockan 18.00 i lördags var lyckan total, det var dags att börja festa! Vi började nere i common rooms för uppsamling innan vi gick till mångatan. Ja vi skulle varit på mångatan vid 19 men kom väl snarare runt 20... ett tag var vi tom inne på att stanna kvar på locus haha! Men iaf kom vi iväg, jag, min bror, tessan, carro, björn, elin, ika o hennes pojkvän och sen donald, karim och turkbruden (ja det är hennes namn!) vi hade med oss vad som kan tyckas vara den bästa presenten någonsin, en fin och skinande vägskylt (stolpe host)...

Mångatan.... vad ska jag säga det blev onekligen lite mer fest efter att vi anlände... haha. Jag tjuvrökte för min bror med tessan, sen visade det sig att även han brukade röka, fast cigariller hahaha... jaja iaf brorsan kom överens med alla och har nu mer kompisar här än vad vi alla har sammanlagt...
Vad gjorde vi egentligen... hmm... ja haha host vi släppte en kundvagn fri från fjärde våningen... nej ingen kom till skada förutom kundvagnen som delades mitt av hahaha, mångatan tar fram djävluen ur alla. Sen kom Denisa och skulle fotografera så då fick ja pussa lite på Karim med... alltid trevligt...sen drog vi in till stan sjuuukt tidigt dont ask me why! Här kommer kanske de bästa med hela kvälllen...

Stan.... Tessan raggar på taxichaffisen och får nummer (som hon sedan råkar radera) och vi är framme i stan och på väg mot flamingo som vi bestämt med folket i de andra taxibilarna väl där börjar jag prata spanska med vakterna vilket leder till jag måste "gå ett varv runt kvarteret"... eh ja... men sätt den på mig! Ja jag var "för full" för flamingo... vilket ledde till att vi fick ringa o säga ändrade planer vi drar till s2 istället, Johanna kommer inte in på flamingo haahhahahah.... söta som dom är så går vi alla till s2 istället. Där kommer vi in utan problem efter att vakten konstaterat att han var snäll som släppte in Nisse trots avsaknaden av 2 veckor i åldern... vad var klockan då ja inte ens elva! Tessan fick lite problem i "tullen" och det pep hej vilt om henne haha, borlänge vilken stad vart annars har man metalldetektorer i entrén??? hahaha. Sen var det mest dans på scenen som gällde, i vilket som känndes som flera år (bra för tessan o mig, vi kunde då skippa vårt träningspass i gymet på locus när vi kom hem... haha).

McDonalds.... Tessan beställer en oförskämt stor meny medans vi andra nöjer oss med en normal! Nisse hejar och pratar med alla och blir fotograferad vi sitter o gapar och undrar vad fan som händer haha! Sen blev det common rooms en snabbis med innan vi insåg hur fulla o trötta vi var och då gick o la oss!

Summan av kardemumman blir alltså en sjuuukt rolig lördag med sjuuukt konstiga vändningar.
Me like! Brorsan hade med roligt och det var det som var meningen! Sen hur kul dom hade på mångatan idag med att städa upp popcorn från hela köksgolvet är en annan sak...

Dagens bästa:
Turkbruden och hennes väska.

1 kommentar:

Tessan sa...

Ja, jag var hungrig!! Men man ska faktiskt vara noga med att äta när man tränar! Haha! Sen kanske inte donken har den bästa maten, men men... Skönt att vi har kommit igång med träningen iaf. Fest på tisdag eller! Hehe...

Du, vill du följa med mig på kuppan & leta väska till mig imorrn? Har sett en jag vill ha.