16.3.09

2 veckor

Om två veckor sitter Björn och jag på tåget till Göteborg vid den här tiden. Måste typ börja packa ihop grejerna lite. Lade ut hyllsystemet på Blocket igår, var en som mejlade direkt men undrade även om vi kunde leverera det, eh nej det kan vi inte, får bära det till Falun i så fall. Men hoppas någon vill ha det får typ slänga det annars. Idag gör jag det mesta för att slippa göra klart skolgrejer... ringde jobbets revisor för att få alla mina lönespecar från 2007 eftersom csn trakasserar mig med detta, jaaaa jag kommer säkert få betala tillbaka massa, blä. Fattar inte varför man inte kan få tjäna mer pengar, deras fribelopp är ett SKÄMT, de ska fan va glada att det finns folk som vill jobba och inte bara drar omkring och slösar med sin tid. Irriterande.
Måste även ringa företaget som jag förmodligen ska skriva ex-jobbet på, men drar mig för det... dels för att jag är osäker på vem det var jag pratade med i telefon och dels för att jag är allmänt förvirrad med alla namn som nämts och så vidare. Men det är väl egentligen bara till att ringa och säga att jag blev lite förvirrad men var det dig jag pratade med sist, eller nåt. Fattar inte varför man ibland tycker det är så svårt att ringa till företag, frisören, sjukanmälan osv. Okej frisören var väl mest när man var yngre den har jag inga problem med längre men när man ska sjukanmäla sig till jobbet, det är inte kul. Även fast man känner sin chef väl så får i alla fall jag sådana skuldkänslor eller vad det nu är, tycker det är skitjobbigt. Och så nu företaget då, det är ju bara en vanlig kille jag ska ringa, inte någon toppchef...bara marknadschefen... ska ringa efter lunch sen. Måste ju planera in ett första möte ju så man kan komma igång och jobba sen ju!


peace

Inga kommentarer: