25.8.09

gåtor och roliga historier

Häromkvällen så låg Björn och jag i soffan med våra macbooks i knäet och läste gåtor och roliga historier från nätet. Det var två stycken som jag garvade så jag grät utav det, kanske för att klockan var mycket och jag var trött, men jag får nog ändå säga att jag tycker de är roliga så här mitt på dagen också!

Det var två finnar, Nilsa och Pinnka, som gick in på en svensk bar. Efter några öl var det dags att betala, varpå Nilsa gick upp till baren och sa:
"Jag drack två och Pinnka fyra."
"Då behöver du bara betala för två, för det kostar inget att pinka" sa bartendern.
När han kom tillbaka till Pinnka sa han:
"Vilken tur du har Pinnka, du slapp betala"

Gåtan: Hur ser man att det är en mus i kylskåpet?










Svar: Den har parkerat ostbågen utanför.

Så jäkla bra!

peace

2 kommentarer:

ika sa...

det roliga är ju att det inte finns ett finskt namn som heter Pinnka. HAHA!

johanna sa...

haha!