7.11.08

bergkvara

Sådär ja, efter 7 timmars tågresande igår så sitter jag äntligen hemma i Bergkvara idag, eller ja jag kom ju fram igår kväll men... Det är så lugnt och skönt här, just nu är jag ensam hemma med eftersom alla jobbar men mamma kommer hem om en stund, hon har ju lyxen att endast jobba 2 timmar på fredagar! Antar att vi bara ska ta det lugnt idag, kanske åka en sväng till Torsås och handla och sen säkert spela kort och bara ta det lugnt, sååååå skönt!

Igår när jag gick på tåget i Borlänge så satte jag mig ner på lämplig plats, sen scannande jag av resten av vagnen, jag brukar alltid hamna med en massa freaks typ, och ja det slog inte fel denna gång heller! Bredvid mig i gången satt en "luffare", med vad jag tror var hela hans liv i en plastsäck, och grymtade för sig själv. Sen var det bara lite random folk. Tiden gick fort jag lyssnade på P3 dokumentär om Åmsele-morden och sedan en om Thomas Quick. Sen var jag hör och häpnad duktig och läste lite i Graphic design a new history, men mest för att jag inte visste vad jag skulle fästa blicken, var en massa folk på tåget och det kändes som att alla stirrade på mig, paranoid? haha. Men fick läst lite om futurism, dadaism och konstruktivism så det var ju fucking fantastic. Sen skrev jag en arg lapp, som vi fick i uppgift att göra i dadaistisk stil. Kommer inte exakt ihåg vad jag skrev men ska hämta mitt block sen och skriva den här med! Tyckte jag lyckades rätt bra faktiskt haha.


peace

Inga kommentarer: