15.1.09

blä, vi får se

Nu har jag skrivit klart min analys av webbtidningar, får väl se om den blir godkänd. Tyckte det var en svår uppgift faktiskt, sen att man är bra på att ordbajsa är ju en annan sak. Instruktionerna till uppgiften var ju inte de bästa heller och sen tycker jag nog det är lite svårt att veta varför journalisten har valt de ord som används i texten, jaa vi skulle analysera val av ord. Kanske om jag hade känt mig piggare hade jag kunnat flumma ihop något om val av ord, eller om jag hade gått journalistprogrammet. Ja nu är den i alla fall inskickad, men jag känner ingen lättnad för det. Annars brukar man ju alltid känna lite lättnad när man har fått något klart, men inte den här gången. Kanske beror på allt annat jag har att göra, tentan imorgon, magasinet ( dvs. tentan i grafisk designhistoria) som ska in på söndag eller kanske beror det på att jag inte känner mig 100% säker på min insats vad det gäller analysen. Det återstår att se.


peace

Inga kommentarer: