29.1.09

Sjuk eller bara trött

Jag vet inte om jag är sjuk eller om jag bara är trött. Tror jag är lite både och, bra deal ehm... 
Nu har hemtentan i trycksaksproduktion äntligen kommit, bara en månad försent, bra jobbat I mean it! Hur satans svårt kan det vara att skriva 4 futtiga frågor?? Det bästa är ändå att frågorna är precis lika som vad som står i kursplanen att man ska kunna efter avslutad kurs. Bra att detta kom upp först på tentan, för innan dess kan i alla fall inte jag dra mig till minnes att vi har pratat om det. Eller jo i grafiska produktionsflöden. Ska bli så skönt att komma ifrån Borlänge, Högskolan Dalarna. Jag förstår inte att dom får kalla sig högskola ens en gång, seriöst alltså det är ju ingen ordning på någonting, det är ett gäng hobbyakademiker som satt ihop skiten. Varför har jag inte slutat då om jag nu tycker det är så dåligt? Det vet jag inte, är väl för lat antar jag, flytta till ny stad börja om på nytt osv. Hade dom bara haft lite bättre ordning, jag menar det är en liten jävla högskola vi pratar om, mitt gymnasium var större, hur svårt kan det vara att göra scheman i tid, få ordning på kurser etc. Jag vet inte men kanske dom skulle kolla lite på hur de stora universiteten sköter sig och sin administration, där är det inte på långa vägar tal om 1000 studenter utan snarare 30 000 studenter och ja dom klarar fan av att ge sina studenter scheman och tentamensscheman ett år i förväg. Undrar egentligen om någon student på högskolan dalarna skulle klara sig på någon annan högskola eller universitet efter att ha gått här, man har ju lekt sig igenom 3 år, det är sjukt. 

Till något roligt... på måndag åker Ika, Kajsa och jag till FINLAND! Ska bli spännande att se vår monter i verkligheten och grymt kul att bygga upp den. 



peace

Inga kommentarer: